Coś więcej, niż produkt
Dziś najsilniejszy popyt na diamenty obserwujemy na Wschodzie. Wczorajsi dostawcy to dzisiejsi konsumenci. Setki milionów klientów w Indiach, Chinach czy krajach Dalekiego Wschodu to doskonały target dla międzynarodowych dystrybutorów. Co mają jednak zrobić lokalni, europejscy sprzedawcy? Nie mogą przenieść swojego biznesu tam, gdzie najsilniej rozwija się popyt. Nie szkodzi. Ważne, by uświadomić sobie, że podczas, gdy Wschód szybko się rozwija, Zachód wcale nie znika.
Wraz z globalnym przesunięciem się procesów podaży i popytu na diamenty dokonała się ważna zmiana. Dystrybucja jest dziś ważniejsza niż produkcja, która bez marketingu i sprzedaży jest jak statek na suchym lądzie. Produkt jest tylko tak dobry, jak jego marketing. Ty jesteś tak dobry, jak Twoja umiejętność sprzedaży. Dziś, w niepewnych czasach i w trudnym środowisku, jest tylko jeden sposób, by zbudować silny, stabilny biznes. Receptą na sukces jest uczciwe dostarczanie klientom nie tylko produktu, ale i tzw. „wartości dodanej”. A brylant to więcej, niż inwestycja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz